ConnectLife™

Wat heb ik nodig om ConnectLife™ te gebruiken?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om apparaten te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen.

 

Voordat je begint

Maak een foto van het complete typeplaatje , voordat je het apparaat inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Zie hieronder de voorbeelden van typeplaatjes en een overzicht van de benamingen van wat een typeplaatje bevat. Je vindt je instructies voor het vinden van het typeplaatje.

 

  • Artikelnummer (A)
  • Modelnummer (B)
  • Versie / Versienummer (C)
  • SN-barcode(D) met een serienummer (E) of QR-code (F) met een AUID-code (G)


Koel- en vrieskasten:



Wasmachine/wasdrogers:





Het volgende heb je nodig om gebruik te maken van ConnectLife™: 

 

  • Een toestel met ConnectLife™. Zorg ervoor dat deze uitgepakt en geïnstalleerd is.
  • Smartphone of tablet
    • De smartphone/tablet moet verbonden zijn met het internet.
    • Het besturingssysteem van de smartphone/tablet moet geschikt zijn voor ConnectLife™. 
      • Voor iOS 12.0 en hoger 
      • Voor Android 8.0 en hoger

 

  • De ConnectLife™ app. Je vindt hier instructies voor het downloaden van de app.
  • QR-code, SN-barcode, serienummer of het AUID-code (vind je op het typeplaatje).
    Let op, meestal bevat het apparaat een QR-code of een SN-barcode. Dit is de snelste manier om het apparaat te verbinden. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook handmatig met het serienummer of de AUID-code.

 

  •  Wifi-router 
    • Netwerknaam van jouw Wifi-netwerk
    • Wachtwoord van jouw Wifi-netwerk   
    • De Wifi-router moet verbonden zijn met het internet. 
    • Het signaal van het Wifi-netwerk moet sterk genoeg zijn op de locatie waar het toestel is geïnstalleerd. 
    • Beveiligingstype (vind je in de specificaties van de router – meestal is dit WPA2)

 

Goed om te weten

 

 


Open artikel

Hoe download ik de ConnectLife™ app?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om apparaten te verbinden en beheren. 



Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Download de ConnectLife™ app via de onderstaande knoppen.


Download in de App Store.Download via Google Play.


Meer informatie


Open artikel

Hoe maak ik een ConnectLife™ account aan?

Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig je apparaten verbinden en beheren op afstand. Voor het gebruikmaken van de smart-functies met de app is het aanmaken van een account een vereiste. 

 

Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een ConnectLife ™ account:




Nieuw account aanmaken

  1. Download hier de ConnectLife™ app.
  2. Open de app en ga vanaf de startpagina naar maak een ConnectLife™ account aan.
  3. Vul een e-mailadres in en een maak een wachtwoord aan.
  4. Druk op Account aanmaken.
  5. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
  6. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.
    Let op, de verificatiecode kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen.
  7. Voer de verificatiecode in op de app.
    Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig.
  8. Voer jouw persoonlijke gegevens in.
  9. Druk op Volgende en de app is klaar voor gebruik.

 

Account aanmaken met bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account

Het is ook mogelijk om een ConnectLife ™ account aan te maken met een bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoontje van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen.

 

Meer informatie

 


Open artikel

Hoe verbind ik mijn smartphone/tablet met een apparaat via de ConnectLife™ app?

Het beheren en op afstand bedienen van je apparaat met een smartphone of tablet is mogelijk via de ConnectLife™ app.


Voordat je begint

Zorg ervoor dat je een foto maakt van het volledige typeplaatje van het apparaat voordat je deze inbouwt of installeert. Het typeplaatje bevat belangrijke informatie die handig is bij vragen over het toestel. Bekijk hier de instructies om het typeplaatje te vinden. Daarnaast is het verstandig om vooraf de benodigde ConnectLife™ materialen te verzamelen, zoals een smartphone of tablet die verbonden zijn met je thuis wifi-netwerk. Bekijk hier de volledige benodigdhedenlijs om je goed voor te bereiden.


 

Instructies voor het verbinden van een apparaat

In de onderstaande video staan de instructies voor het verbinden van een apparaat met een smartphone of een tablet. 

 

 


Stap 1: Download de ConnectLife app

Klik hier voor het downloaden van de ConnectLife™ app.

 

Stap 2: Maak een account aan

Volg de onderstaande stappen om een ConnectLife™ account aan te maken. Je kunt ook inloggen met een bestaand Google-, Apple ID- of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoon van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen in de app.

 

  1. Open de ConnectLife™ app en druk vanaf de startpagina op Maak een ConnectLife™ account aan.
  2. Vul je e-mailadres in en maak een wachtwoord aan.
  3. Druk op Account aanmaken.
  4. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring bij akkoord.
  5. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.
    Let op: deze kan in je spamfolder terechtkomen en is 10 minuten geldig.
  1. Vul jouw persoonlijke gegevens.
  2. Druk op Volgende en de app is klaar voor gebruik.


Stap 3: Apparaat toevoegen

  1. Ga vanaf de startpagina naar Apparaten toevoegen of druk op het ‘+’ icoontje.
  2. Ga vervolgens naar Voeg toestel toe.
  3. Optioneel: Automatisch verbinden met de ontdekkingsmodus
    Als er al verbonden apparaten in de buurt zijn, kun je deze eenvoudig opsporen via de ontdekkingsmodus (ook wel discovery mode genoemd). Dit versnelt het proces, omdat je geen QR-code hoeft te scannen, apparaatcodes handmatig hoeft in te voeren, of het wifi-netwerk opnieuw hoeft in te stellen. Dit is namelijk vaak al tijdens de installatie gebeurd. Het apparaat wordt automatisch in de koppelmodus geplaatst, waarbij ‘P’ of ‘Pair’ op het display wordt weergegeven. Dit staat voor Pairing. Volg hiervoor de aangegeven stappen in de app ga verder naar stap 5: Geef het apparaat een naam.

    Vind je geen apparaten in de buurt? Selecteer dan handmatig de apparaat categorie van het apparaat en ga verder bij stap 4: Apparaat verbinden.


Stap 4: Apparaat verbinden

Je kunt het apparaat op twee manieren verbinden: automatisch of handmatig. Wij raden een automatische verbinding aan. Lukt dat niet? Kies dan voor een handmatige verbinding.

 

Automatisch verbinden met QR-code/SN-code

Scan de QR-code of SN-barcode op het typeplaatje van het apparaat met de camera van je smartphone of tablet. Heeft jouw apparaat een uitgebreid display menu? Dan kun je de digitale versie van de QR-code ook vinden in het menu:

 

Wasmachine/drogers

  1. Ga naar InstellingenApp en koppelenEen nieuw account binden.
  2. Scan de digitale QR-code die in het menu wordt weergegeven.

 

Koelkasten

  1. Ga naar Instellingenkoppelen met telefoon.
  2. Scan de digitale QR-code die in het menu wordt weergegeven.

 

Handmatig verbinden met apparaatcode

  1. Vouw het Apparaatcode scannen menu in de camera open in en druk op Voer de code handmatig in.
  2. Vul de cijferige apparaatcode (AUID-code of SN-nummer) in die op het typeplaatje staat.
  3. Druk op Volgende en ga verder naar de alinea Vervolgstappen apparaat verbinden.


Vervolgstappen apparaat verbinden

  1. Zet de (wifi)-verbindmodus van het apparaat aan via het netwerkverbindingsmenu (NVM) van het apparaat door de aangegeven stappen in de app te volgen. Deze modus herken je aan een C’ of ‘Conn’ dat op de display wordt weergegevenDit staat voor ‘Connect(ed)’.

    Let op: de stappen kunnen per apparaat verschillen. Daarnaast kan het hierbij ook voorkomen dat het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft te worden ingesteld, omdat dit mogelijk al tijdens de installatie is gedaan. Het apparaat wordt dan automatisch in de koppelmodus gezet, waarbij een ‘P’ of ‘Pair’ op de display wordt weergegeven. Dit staat voor ‘Pairing’. In dit geval kun je deze stap overslaan en direct doorgaan naar stap 5: Geef het apparaat een naam.

  2. Verbind je smartphone of tablet met het tijdelijke aangemaakte Wifi-netwerk van het apparaat genaamd ‘HIS-xxxx’ of ‘ConnectLife’.

    Let op: je ontvangt mogelijk een melding over geen internettoegang. Dit is normaal, omdat de smartphone of tablet direct verbonden staat met het apparaat (maar nog niet met het Wifi-netwerk). De melding verdwijnt na het maken van de verbinding.

  3. Keer terug naar de app, selecteer het wifinetwerk en voer het wachtwoord in.
  4. Wacht totdat de verbinding is voltooid. Je ziet een bevestiging in de app en het Wifi-icoon zal verschijnen op het apparaat display.


Stap 5: Geef het apparaat een naam

  1. Kies een herkenbare naam voor het apparaat, bijvoorbeeld: Koelkast Keuken.
  2. Selecteer de ruimte waar het apparaat zich bevindt.
  3. Druk op Opslaan
  4. Gefeliciteerd, het apparaat is nu succesvol gekoppeld!

 

Meer informatie

Lees hieronder meer informatie over het op afstand bedienen (Remote Control) van een apparaat met de ConnectLife™ app:


Open artikel

Hoe kan ik een extra gebruiker toevoegen of verwijderen in ConnectLife™?

Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig meerdere gebruikers toevoegen aan een connected apparaat. Dit kan op verschillende manieren: via een deelverzoek of met de koppelmodus.

 

Voordat je begint

Wij adviseren om andere gebruikers toe te voegen via een deelverzoek van de hoofdgebruiker. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Lukt dit niet, dan kun je kiezen voor automatisch of handmatig verbinden via de koppelmodus. Bij het automatisch en handmatig verbinden zijn de stappen vrijwel hetzelfde als bij de eerste installatie door de hoofdgebruiker. Het verschil is dat je via de koppelmodus het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft in te stellen en het apparaat direct aan je ConnectLife™-account kunt koppelen.

 

Heb je nog geen ConnectLife™-account? Lees hier meer over hoe je een account aanmaakt.


Hieronder vind je de instructies voor verschillende manieren: 


  • Deelverzoek (alleen voor hoofdgebruikers)

De eerste gebruiker die een apparaat installeert, wordt automatisch de hoofdgebruiker. Alleen de hoofdgebruiker kan uitnodigingen sturen via een deelverzoek en gebruikers beheren.
Let op: Een deelverzoek kan alleen worden verstuurd naar gebruikers met een bestaand ConnectLife™-account.

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het apparaat op de startpagina of in het menu onder Apparaten.
  3. Ga naar Apparaat delen.
  4. Druk op Nieuwe Toevoegen.
  5. Vul het e-mailadres in van de gebruiker die je wilt toevoegen en druk op Versturen.
  6. De gebruiker ontvangt een notificatiemail en het apparaat wordt zichtbaar in de ConnectLife™ app van de nieuwe gebruiker.
    Tip: Controleer ook de map met ongewenste e-mail.


  • Automatisch verbinden via de koppelmodus

Lukt het niet met een deelverzoek? Volg dan de onderstaande stappen voor het automatisch verbinden met de koppelmodus.

 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar het ‘+’-icoon en kies Voeg toestel toe.
  3. Zoek het apparaat met de ontdekkingsmode (ook wel discovery mode genoemd). Dit is een functie die apparaten in de buurt opspoort. Dit maakt het proces sneller, omdat je geen QR-code/SN-code hoeft te scannen of apparaatcodes handmatig hoeft in te voeren.
  4. Volg de stappen in de app om de koppelmodus van het apparaat in te schakelen. Deze modus herken je vaak aan een ‘P’ of ‘Pair’. Dit staat voor ‘Pairing’.
     Let op: De stappen kunnen verschillen per apparaat. Volg daarom de aangegeven stappen in de app.


Kom je er niet uit? Selecteer dan handmatig de Apparaat categorie en scan de QR-code of SN-code. Deze codes vind je op het typeplaatje van het apparaat. 

 

  • Handmatig verbinden via de koppelmodus

Als automatisch verbinden niet lukt, dan kun je handmatig een apparaat toevoegen.



  1. Selecteer de categorie van het apparaat het Apparaatcode scannen menu in de camera open en druk op Voer de code handmatig in.
  2. Voer de apparaatcode (AUID-code of SN-nummer) van het apparaat in. Deze code staat op het typeplaatje.
  3. Druk op Volgende.
  4. Schakel de koppelmodus in door de stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je aan een ‘P’ of ‘Pair’. Dit staat voor ‘Pairing’.

            Let op: De stappen kunnen verschillen per apparaat.


  • Een gebruiker verwijderen

Je kunt gebruikers verwijderen op de volgende manieren:


  1. Verwijder jezelf:
    Ontkoppel het apparaat in de ConnectLife™ app. Hier vind je de instructies voor ontkoppelen.

 

  1. Verwijder een andere gebruiker (hoofdgebruiker):
    De hoofdgebruiker kan andere gebruikers verwijderen:


  1. Open de ConnectLife™-app.
  2. Selecteer het apparaat.
  3. Ga naar Apparaat delen.
  4. Sleep het e-mailadres van de te verwijderen gebruiker.
  5. Druk op Verwijderen.


 

Open artikel

Hoe ontkoppel/verwijder ik een ConnectLife™ apparaat?

Wil je een apparaat verwijderen uit de ConnectLife™ app? Volg dan de onderstaande stappen.



  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het apparaat dat je wilt ontkoppelen/verwijderen.
  3. Ga naar Voorkeuren.
  4. Druk op Verwijder apparaat.
Het is ook op een andere manier mogelijk:
  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk op het Menu.
  3. Ga naar Kamers beheren.
  4. Open de kamer van het apparaat dat je wilt ontkoppelen.
  5. Selecteer het apparaat onder Apparaten.
  6. Druk op Verwijderen.

Meer informatie:


Open artikel

Hoe kan ik notificaties in- en uitschakelen in de ConnectLife™ app?

Na het aanmaken van een ConnectLife™ account en het koppelen van een nieuw apparaat staan de notificaties automatisch aan. Wil je liever geen notificatie ontvangen? Dit kan op twee manieren worden uitgeschakeld.

Alle notificaties in- of uitschakelen:

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk vanaf de startpagina op het Menu.
  3. Ga naar Notificaties.
  4. Druk op Notificatie instellingen.
  5. Sleep de gewenste notificatie aan of uit.

 

Notificaties in- of uitschakelen voor een specifiek apparaat:

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar Apparaten.
  3. Selecteer het apparaat.
  4. Ga naar Persoonlijke instellingen of Voorkeuren.
  5. Druk op Notificatie.
  6. Sleep de notificatie aan of uit.


Smart Watch

Het is ook mogelijk om ConnectLife ™ notificaties te ontvangen op een Smart Watch. Volg de onderstaande stappen voor het in-en uitschakelen van notificaties op een Smart Watch.



iOS

  1. Open de Apple Watch app op je smartphone.
  2. Ga naar Mijn Watch.
  3. Druk op Meldingen.
  4. Scroll in de lijst met geïnstalleerde apps naar de ConnectLife™ app.
  5. Sleep de notificatie aan of uit.


Samsung Watch

  1. Open de Galaxy Wearable app.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Druk op Meldingen.
  4. Ga naar Appmeldingen.
  5. Zoek in de lijst met geïnstalleerde apps naar de ConnectLife™ app.
  6. Sleep de notificatie aan/uit.


Overige Androids Watches

Volg de instructies van het merk voor het inschakelen van notificaties van Smart Watches.


Meer informatie


Open artikel

Hoe kan ik de ‘Op afstand’ modus van mijn wasmachine/droger in- en uitschakelen (Remote Control)?

Om een wasmachine- of droger op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het apparaat starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.

 

Voordat je begint

Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het apparaat verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een apparaat.

 

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het apparaat via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het apparaat te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico’s functies zoals het in- en uitschakelen van het (kinder)slot. Voor het instellen en aansturen van een programma op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te stellen en te starten. Het monitoren blijft bij wasmachines- en drogers altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand heeft wel een limiet en daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik opnieuw op het apparaat worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het apparaat.

 

Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het starten van de ‘Op afstand’ modus:


‘Op afstand’ modus instellen en starten

  1. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat het apparaat verbonden is met het Wifi-netwerk en de cloud. Dit houdt ook in dat je het apparaat kunt monitoren en al deels op afstand kunt bedienen. 
  2. Draai de menuknop van de wasmachine- of droger naar ‘Start op afstand’. De ‘Op afstand’ modus is ingesteld.
  3. Druk op de start/pauze toets om de ‘Op afstand’ modus te starten. De modus is ingeschakeld als het Wifi-remote symbool met een telefoontje verschijnt.
  4. Het apparaat staat gereed om op afstand te worden bediend via de ConnectLife™ app.

 

‘Op afstand’ modus starten en instellen deactiveren

Draai de menuknop naar een ander programma of open de deur om het instellen en het starten van de ‘Op afstand’ modus te deactiveren. De modus is gedeactiveerd als het Wifi -remote symbool met een telefoontje niet meer zichtbaar is. 

 

Let op, na het deactiveren van het instellen en het starten van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het apparaat te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.

 

Op afstand’ modus volledig uitschakelen

Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het apparaat of het apparaat ontkoppelen van de app.

 

  • Wifi-verbinding uitschakelen op het apparaat

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het apparaat wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het apparaat nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het apparaat naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het apparaat zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het apparaat  te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat. 


  • Apparaat ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het apparaat en de ConnectLife™ app. Het apparaat zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.

 

Meer informatie



Open artikel

Hoelang kan ik mijn apparaat op afstand bedienen (Remote Control)?

De ‘Op afstand’ modus maakt het met de ConnectLife app™ mogelijk om apparaten op afstand te monitoren en te bedienen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd. Deze modus heeft na het inschakelen hiervan een tijdslimiet dat per product verschilt.

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het apparaat via de ConnectLife™ app kun je al gebruikmaken van lage veiligheidsrisico functies. Voor het gebruikmaken van de ‘Op afstand’ modus, moet je dit eerst inschakelen, instellen en/of starten op het apparaat. De instructies hiervoor verschillen per product. Je vindt hier meer informatie over de lage veiligheidsrisico functies en de stappen voor het in-en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:



Tijdslimieten

Is het gelukt om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen? Dan vind je hieronder de tijdslimiet van de ‘Op afstand modus’.


  • Wasmachines- en drogers 

Na het verbinden met de app blijft het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand bij wasmachines- en drogers altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand (starten op afstand) heeft een limiet van 24 uur na het starten hiervan. Als je de menuknop na het starten naar een ander programma draait of de deur weer opent, dan wordt de ‘starten op afstand’ automatisch gedeactiveerd. Daarom moet het ‘starten op afstand’ op het apparaat per gebruik of na het verstrijken van de 24 uur opnieuw worden gestart.


Meer informatie



Open artikel

Hoe houd ik mijn apparaat en de ConnectLife™ app up-to-date?

Om optimaal gebruik te kunnen maken van ConnectLife™ is het belangrijk om de app en het apparaat up-to-date te houden. Dit is mogelijk aan de hand van updates. Je vindt hieronder instructies voor het updaten van de app en apparaten.


ConnectLife app updates

Houd van tijd tot tijd de applicatiewinkel van jouw telefoon/tablet in de gaten voor ConnectLife™ updates, zoals de App Store of de Google Play store.


Download in de App Store.Download via Google Play.


Apparaten updaten

Updates voor apparaten gaan via de ConnectLife™ app en worden firmware updates genoemd. Volg de onderstaande stappen voor het updaten van een apparaat:


 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar Menu.
  3. Navigeer naar Firmware bijwerken.
  4. Druk op Update als er een update beschikbaar is.

 

Tip: Schakel de automatische updates functie in op de ConnectLife™ app en op de applicatiewinkel van uw telefoon/tablet, zodat je altijd up-to-date blijft.

Let op, in de app is dit momenteel alleen mogelijk voor de WiFi-module.

 

Meer informatie



Open artikel